פרשת שבוע

חוקי הפורום
לפני פרסום תגובות או נושאים, חובה לקרוא את חוקי הפורום
לא מוצאים את הידיים והרגליים? כנסו לאינדקס של הפורום לגישה נוחה לנושאים שנמצאים בו

Re: פרשת שבוע

הודעהעל ידי עוד אחת » ו' יולי 24, 2015 7:57 am

אף אחד כתב:
עוד אחת כתב:הי,
נהניתי לקרוא (:

אתה כותב על לתת בלי גבולות, אך מגביל את האדם בחיפוש אחר גורלו ( שדות זרים). מבקש אהבה אך דורש קנאות ( לאלוהים ). איך זה מסתדר?

יום יפה לכולם


בוקר טוב,שוב השאלות שלך מדויקות..
התשובות עליהן פותחות צוהר למעמקי האמונה..
אמת
בגופינו החומרי לעולם לא נוכל לתת ללא גבול,עצם היותנו כבולים בו,אסורים בו ועדיין אנחנו לא הגוף שלנו..ואם אנחנו לא הגוף שלנו אז מי אנחנו?
אין לי תשובה על זאת כי את מהות עצמי ללא גופי אינני יודע.
אך יודע אני כי שני כוחות פועלים בי,
האחד אותו מייצג הגוף מושך אותי לארציות,חומריות וכל התכונות והמידות הנמשכות
השני אותו מייצגת הנשמה מושך אותי למצוא תשובה לשאלה,מי אתה?
המלחמה תמיד קשה ואין ידוע איזה מהצדדים ידו על העליונה,דבר אחד ידוע לי שאותו למדתי מהמלחמה הזו
כשצד הגוף גובר ואני אמור להתרצות,אין הדבר קורה,אלא להפך,אני רוצה יותר וזה מגיע תמיד על חשבון מישהו אחר
כשצד הנשמה גובר,ואני משחרר את רצונות הגוף,אני מרגיש שאותן רצונות מתועלים לאפיקים אחרים,נשגבים יותר..
יש כאלה שיאמרו שזה גיבוב של שטויות אבל זה מה שאני חווה מניסיוני וכמובן כל אחד וחוויותיו הוא..

ואני לא מגביל את האדם,הרי יש לו בחירה לבחור בכל דרך שיחפוץ לבו.
נראה לי שחשוב לזכור שיש השלכות לכל בחירה..(אם תניח ידך באש,לא תכווה?)
אולי בסוף כולם יגיעו לאותו מקום (ואולי לא) אבל למה שהדרך לשם לא תהיה נעימה??
לא באנו לעולם הזה כדי להרוס,אלא כדי לבנות למרות שלפעמים הורסים כדי לבנות
לא באנו לשנוא אלא לאהוב למרות שלפעמים שונאים לפני שאוהבים
זה לא פשוט לעשות את זה וברור לכולנו כי יש כוחות רבים בעולם הפועלים בכדי למנוע זאת,אבל אנחנו כאן עומדים איתן באמצע ההמולה..
וככל שהזרם יתגבר וירבו קולות ההמון כך גם נתגבר אנחנו,זה כנגד זה..

לגבי קנאה הבאה מאהבה טהורה,ללא שום נגיעות אישיות,אכן קשה..קנאה עם קמצוץ אנוכיות היא אסורה..
רק פנחס הגיעה למדרגה זו ועל כן הכתוב מעיד עליו..


לחיי האהבה.
ככל שתתקדם, תפנה יותר ל" מי אני".
ומי "אתה" - "א-תה" זה מי שמביא וסוגר את התיקונים ל-"א-ני". ומי זה "הוא"?...
(נכתב בעיקר גלל האות ת', שמביאה את המכה הזאת בפרצוף :BIGGRIN ... )
עוד אחת
חבר ותיק
חבר ותיק
 
הודעות: 1687
הצטרף: ד' אפריל 11, 2012 3:49 pm


Re: פרשת שבוע

הודעהעל ידי אף אחד » ג' יולי 28, 2015 10:50 pm

פרשת השבוע- ואתחנן

כג וָאֶתְחַנַּן, אֶל-יְהוָה, בָּעֵת הַהִוא, לֵאמֹר. כד אֲדֹנָי יְהוִה, אַתָּה הַחִלּוֹתָ לְהַרְאוֹת אֶת-עַבְדְּךָ, אֶת-גָּדְלְךָ, וְאֶת-יָדְךָ הַחֲזָקָה--אֲשֶׁר מִי-אֵל בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ, אֲשֶׁר-יַעֲשֶׂה כְמַעֲשֶׂיךָ וְכִגְבוּרֹתֶךָ. כה אֶעְבְּרָה-נָּא, וְאֶרְאֶה אֶת-הָאָרֶץ הַטּוֹבָה, אֲשֶׁר, בְּעֵבֶר הַיַּרְדֵּן: הָהָר הַטּוֹב הַזֶּה, וְהַלְּבָנֹן. כו וַיִּתְעַבֵּר יְהוָה בִּי לְמַעַנְכֶם, וְלֹא שָׁמַע אֵלָי; וַיֹּאמֶר יְהוָה אֵלַי, רַב-לָךְ--אַל-תּוֹסֶף דַּבֵּר אֵלַי עוֹד, בַּדָּבָר הַזֶּה. כז עֲלֵה רֹאשׁ הַפִּסְגָּה, וְשָׂא עֵינֶיךָ יָמָּה וְצָפֹנָה וְתֵימָנָה וּמִזְרָחָה--וּרְאֵה בְעֵינֶיךָ: כִּי-לֹא תַעֲבֹר, אֶת-הַיַּרְדֵּן הַזֶּה. כח וְצַו אֶת-יְהוֹשֻׁעַ, וְחַזְּקֵהוּ וְאַמְּצֵהוּ: כִּי-הוּא יַעֲבֹר, לִפְנֵי הָעָם הַזֶּה, וְהוּא יַנְחִיל אוֹתָם, אֶת-הָאָרֶץ אֲשֶׁר תִּרְאֶה. כט וַנֵּשֶׁב בַּגָּיְא, מוּל בֵּית פְּעוֹר.

משה רבנו,אדון הנביאים,מקבל התורה ומוסרה לעם ישראל,האיש המרומם מכולם והענו מכולם
מלמד את העם שיעור בהתבטלות לקדוש ברוך הוא..
משה ידע את כל צפונות העולם הזה..כל מה שאנו יודעים היום,כולנו,בזכותו של משה רבנו..
לא היה גדול ממנו ולא יהיה..
היום כולנו ידענים או מתיימרים להיות, ז״א בדור כזה שהמידע זורם במהירות ונגישות רבה מבעבר קל לנו להרגיש בעצמינו תחושת גדלות..
אין אחד מאיתנו שאינו מרבה בדעתו או מחשיב את דעתו יותר משל אחרים..

ומשה ראו איזו צניעות מנחיל הוא לנו
עם כל גדלותו וידיעותיו,מודע הוא לקטנותו אל מול הבורא ולמרחק בינהם..
כד אֲדֹנָי יְהוִה, אַתָּה הַחִלּוֹתָ לְהַרְאוֹת אֶת-עַבְדְּךָ, אֶת-גָּדְלְךָ, וְאֶת-יָדְךָ הַחֲזָקָה--אֲשֶׁר מִי-אֵל בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ, אֲשֶׁר-יַעֲשֶׂה כְמַעֲשֶׂיךָ וְכִגְבוּרֹתֶךָ.
מה שזכיתי לראות ממך הוא אפס קצה,ההתחלה..משה מודע לכך,ומודה על כך וזאת רואים אנו
ברצונו העז להתקרב לבוראו עד כי מרבה הוא בתחינה,תפילה ושירה..
כה אֶעְבְּרָה-נָּא, וְאֶרְאֶה אֶת-הָאָרֶץ הַטּוֹבָה, אֲשֶׁר, בְּעֵבֶר הַיַּרְדֵּן: הָהָר הַטּוֹב הַזֶּה, וְהַלְּבָנֹן.
יודע הוא כי רק בארץ ישראל יוכל להתקרב עוד לבוראו.

משה רבנו מוכן לוותר על כל גדלותו כדי להכנס לארץ,לרדת מראש הפסגה אל הירדן ולהכנס לארץ..
רק כדי להתקרב לבוראו..
ועל כך אומר לו הקדוש ברוך כי יישאר הוא בגדלותו ויראה את הארץ מראש הפסגה,מרום גדלותו כי החכם עיניו בראשו..
יהושע ינחיל לעם את הארץ הלכה למעשה ובמקום הקלקול מול בית פעור שם החל לתקן..
כשדמותו של משה,שנקבר גם כן מול בית פעור והעדות החוקים והמשפטים אותם מסר להם גם מול בית פעור,מלווים אותם בכיבוש הארץ מאז ועד היום.

הלכה למעשה
אולי קצת שכחנו מי הוא היוצר ומי הוא הנוצר,אולי קצת שכחנו להעריך את הקיים ולומר תודה.אולי עלינו לבחון את עצמינו מחדש ולבדוק,אולי טעינו?
נכון אנחנו חכמים,אבל אם כך חובה עלינו לשנות את דרכינו למען ייטב לנו ולבנינו אחרינו..
על מנת שנוכל לבנות חברה טובה יותר,בריאה יותר,חכמה יותר,מאמינה יותר,צנועה יותר,חברה מוקירת תודה המהללת ומשבחת את בוראה..
כשכל החכמים יוותרו על גאוותם והגיבורים על כבודם והמלכים על ארצם נטעם מקצת הגאולה..
אף אחד
חבר מתקדם
חבר מתקדם
 
הודעות: 58
הצטרף: ד' יולי 01, 2015 12:26 am

Re: פרשת שבוע

הודעהעל ידי aleph111 » ד' יולי 29, 2015 10:24 am

אף אחד כתב:פרשת השבוע- ואתחנן

כג וָאֶתְחַנַּן, אֶל-יְהוָה, בָּעֵת הַהִוא, לֵאמֹר. כד אֲדֹנָי יְהוִה, אַתָּה הַחִלּוֹתָ לְהַרְאוֹת אֶת-עַבְדְּךָ, אֶת-גָּדְלְךָ, וְאֶת-יָדְךָ הַחֲזָקָה--אֲשֶׁר מִי-אֵל בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ, אֲשֶׁר-יַעֲשֶׂה כְמַעֲשֶׂיךָ וְכִגְבוּרֹתֶךָ. כה אֶעְבְּרָה-נָּא, וְאֶרְאֶה אֶת-הָאָרֶץ הַטּוֹבָה, אֲשֶׁר, בְּעֵבֶר הַיַּרְדֵּן: הָהָר הַטּוֹב הַזֶּה, וְהַלְּבָנֹן. כו וַיִּתְעַבֵּר יְהוָה בִּי לְמַעַנְכֶם, וְלֹא שָׁמַע אֵלָי; וַיֹּאמֶר יְהוָה אֵלַי, רַב-לָךְ--אַל-תּוֹסֶף דַּבֵּר אֵלַי עוֹד, בַּדָּבָר הַזֶּה. כז עֲלֵה רֹאשׁ הַפִּסְגָּה, וְשָׂא עֵינֶיךָ יָמָּה וְצָפֹנָה וְתֵימָנָה וּמִזְרָחָה--וּרְאֵה בְעֵינֶיךָ: כִּי-לֹא תַעֲבֹר, אֶת-הַיַּרְדֵּן הַזֶּה. כח וְצַו אֶת-יְהוֹשֻׁעַ, וְחַזְּקֵהוּ וְאַמְּצֵהוּ: כִּי-הוּא יַעֲבֹר, לִפְנֵי הָעָם הַזֶּה, וְהוּא יַנְחִיל אוֹתָם, אֶת-הָאָרֶץ אֲשֶׁר תִּרְאֶה. כט וַנֵּשֶׁב בַּגָּיְא, מוּל בֵּית פְּעוֹר.

משה רבנו,אדון הנביאים,מקבל התורה ומוסרה לעם ישראל,האיש המרומם מכולם והענו מכולם
מלמד את העם שיעור בהתבטלות לקדוש ברוך הוא..
משה ידע את כל צפונות העולם הזה..כל מה שאנו יודעים היום,כולנו,בזכותו של משה רבנו..
לא היה גדול ממנו ולא יהיה..
היום כולנו ידענים או מתיימרים להיות, ז״א בדור כזה שהמידע זורם במהירות ונגישות רבה מבעבר קל לנו להרגיש בעצמינו תחושת גדלות..
אין אחד מאיתנו שאינו מרבה בדעתו או מחשיב את דעתו יותר משל אחרים..

ומשה ראו איזו צניעות מנחיל הוא לנו
עם כל גדלותו וידיעותיו,מודע הוא לקטנותו אל מול הבורא ולמרחק בינהם..
כד אֲדֹנָי יְהוִה, אַתָּה הַחִלּוֹתָ לְהַרְאוֹת אֶת-עַבְדְּךָ, אֶת-גָּדְלְךָ, וְאֶת-יָדְךָ הַחֲזָקָה--אֲשֶׁר מִי-אֵל בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ, אֲשֶׁר-יַעֲשֶׂה כְמַעֲשֶׂיךָ וְכִגְבוּרֹתֶךָ.
מה שזכיתי לראות ממך הוא אפס קצה,ההתחלה..משה מודע לכך,ומודה על כך וזאת רואים אנו
ברצונו העז להתקרב לבוראו עד כי מרבה הוא בתחינה,תפילה ושירה..
כה אֶעְבְּרָה-נָּא, וְאֶרְאֶה אֶת-הָאָרֶץ הַטּוֹבָה, אֲשֶׁר, בְּעֵבֶר הַיַּרְדֵּן: הָהָר הַטּוֹב הַזֶּה, וְהַלְּבָנֹן.
יודע הוא כי רק בארץ ישראל יוכל להתקרב עוד לבוראו.

משה רבנו מוכן לוותר על כל גדלותו כדי להכנס לארץ,לרדת מראש הפסגה אל הירדן ולהכנס לארץ..
רק כדי להתקרב לבוראו..
ועל כך אומר לו הקדוש ברוך כי יישאר הוא בגדלותו ויראה את הארץ מראש הפסגה,מרום גדלותו כי החכם עיניו בראשו..
יהושע ינחיל לעם את הארץ הלכה למעשה ובמקום הקלקול מול בית פעור שם החל לתקן..
כשדמותו של משה,שנקבר גם כן מול בית פעור והעדות החוקים והמשפטים אותם מסר להם גם מול בית פעור,מלווים אותם בכיבוש הארץ מאז ועד היום.

הלכה למעשה
אולי קצת שכחנו מי הוא היוצר ומי הוא הנוצר,אולי קצת שכחנו להעריך את הקיים ולומר תודה.אולי עלינו לבחון את עצמינו מחדש ולבדוק,אולי טעינו?
נכון אנחנו חכמים,אבל אם כך חובה עלינו לשנות את דרכינו למען ייטב לנו ולבנינו אחרינו..
על מנת שנוכל לבנות חברה טובה יותר,בריאה יותר,חכמה יותר,מאמינה יותר,צנועה יותר,חברה מוקירת תודה המהללת ומשבחת את בוראה..
כשכל החכמים יוותרו על גאוותם והגיבורים על כבודם והמלכים על ארצם נטעם מקצת הגאולה..




בזמנו תהיתי מה הקטע עם המיקום של בית פעור, ומהו ההקשר אל שמעון והמגפה שנעצרה לאחר 24,000 הרוגים.
http://www.mechon-mamre.org/i/t/t0425.htm


http://www.yeshiva.org.il/midrash/12255
http://www.daat.ac.il/encyclopedia/value.asp?id1=3642

אני מניח שהדבר הראשון שתפס את תשומת ליבי הוא המספר 24,000, שכן מן המעט ביותר שלמדתי בביה"ס בילדותי היה זכור לי סיפור על מגפה שתקפה את תלמידיו של ר' עקיבא וגם בה נהרגו 24,000 תלמידיו. מה עוד שהיה זכור לי זה ההקשר אל ל"ג (33) בעומר מועד פטירתו של ר' שמעון בר יוחאי לפי המסורת, ובה גם נעצרה המגפה. ובשעת פטירתו של ר' שמעון נתגלו לו סודות נשגבים מהתורה והוא מסר את ספר הזוהר.
https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9C%22 ... 7%9E%D7%A8

תהילים 119:18 "גַּל-עֵינַי וְאַבִּיטָה-- נִפְלָאוֹת, מִתּוֹרָתֶךָ"



אני מניח עוד שבזמנו תהיתי גם בסיפור של שם בן נח ההולך אחורנית לכסות את ערוות אביו, וה-1111 שנים העוברים מיום הולדתו של שם עד מש-ה (שמ – מש-ה) ומתן תורה (מתן תורה=1101 + 10 הדברות...נתן-תורה=1111).

אני מניח שבזמנו גם תהיתי אודות הציון של "משה ענו מכל האדם", וכן איך זה מסתדר עם דברי הכתוב "...נושא עון ופשע".

תהיתי גם בנושא האותיות של שמ - מש-ה בהקשרם אל ספר יצירה ושלש אמות אמ"ש (ספר יצירה פרק ב').
http://www.hebrew.grimoar.cz/jecira/sefer_jecira.htm


תהיתי גם על צירוף האותיות של ש+מ+עון (ענו).


אני מניח שעל שאר התהיות שלי אני אדלג נכון לעכשיו.
aleph111
חבר ותיק
חבר ותיק
 
הודעות: 2663
הצטרף: א' יוני 24, 2012 11:16 am

Re: פרשת שבוע

הודעהעל ידי אף אחד » ה' יולי 30, 2015 12:11 am

תהיות מעניינות,לפי הקף הידע שלך אני מניח שמצאת עליהן תשובה..
אם בעורף עסקינן אולי תרצה לקרוא


מובא בזוהר (ויקרא פרשת תזריע דף מ'): בוא וראה, שכל מה שיש בעולם, לא היה, אלא בשביל האדם, והכול מתקיים בשבילו וכו', כמ"ש, וייצר ה' אלוקים את האדם, בשם מלא, כמו שהעמדנו, שהוא שלמות הכול וכולל הכול וכו', וכל מה שלמטה ושלמטה וכו' נכלל באדם. עש"ה. הרי מפורש, שכל העולמות, העליונים והתחתונים, כלולים כולם בהאדם, וכן כל המציאות, הנמצאת בעולמות ההם, אינם, רק בשביל האדם.
בעל הסולם, הקדמה לפתיחה לחכמת הקבלה, א'

חוש הראיה שלנו, שאנו רואים לפנינו, עולם גדול ענקי, וכל מלואו הנהדר, הרי באמת, אין אנו רואים כל זה, אלא רק בפנימיותנו עצמה. כלומר, במוח האחורי שלנו, יש שמה, כעין מכונה פוטוגרפית [מכונת צילום], המציירת לנו שמה, כל הנראה לנו, ולא כלום מחוץ לנו.
בעל הסולם, מבוא לספר הזוהר, ל"ד

ועל כל זה, עשה ית' לנו, שם במוחנו, כעין ראי מלוטש, המהפך לנו כל דבר הנראה שם, שנראה אותו מחוץ למוחנו, מול פנינו. ואעפ"כ מה שאנו רואים מחוץ לנו, אינו עניין אמיתי, מ"מ כמה יש לנו להודות להשגחתו ית' וית', שעשה במוחנו את הראי המלוטש הזה, לאפשר לנו לראות ולהשיג כל דבר מחוץ אלינו. כי בזה, נתן בנו כוח, להשכיל כל דבר, בדעת ובהשגה ברורה, למדוד כל דבר, מבפנים ומבחוץ וכדומה. ולולא זה, היתה נעדרת לנו מרבית השכלתנו.
בעל הסולם, מבוא לספר הזוהר, ל"ד

אע"פ שבפועל, אנו רואים הכול ממול פנינו, מ"מ, כל בעל שכל יודע בבירור, שכל הנראה לנו, אינו אלא בפנימיות מוחנו בלבד.
כן הנשמות, אע"פ שכל הדימויים, הן רואות במשפיע, מ"מ, אין להן ספק משהו, שכל אלו הם רק בפנימיותן עצמן, ולא כלום במשפיע.
בעל הסולם, מבוא לספר הזוהר, ל"ד
אף אחד
חבר מתקדם
חבר מתקדם
 
הודעות: 58
הצטרף: ד' יולי 01, 2015 12:26 am

515 תפילות לזכות להיכנס לארץ הקודש

הודעהעל ידי bud » א' אוגוסט 02, 2015 5:16 am

bud
חבר קבוע
חבר קבוע
 
הודעות: 890
הצטרף: ה' אוגוסט 01, 2013 8:30 pm

Re: פרשת שבוע

הודעהעל ידי אף אחד » א' אוגוסט 02, 2015 11:49 am

יפה,אף פעם לא חשבתי באמת מה קרה עם תפילותיהם של צדיקים שלא נענו?
תודה על החידוש :THUMBUP
מעניין,נראה לי נצטרך מהם קצת בדורינו..
אף אחד
חבר מתקדם
חבר מתקדם
 
הודעות: 58
הצטרף: ד' יולי 01, 2015 12:26 am

Re: פרשת שבוע

הודעהעל ידי aleph111 » א' אוגוסט 02, 2015 9:24 pm

אף אחד כתב:יפה,אף פעם לא חשבתי באמת מה קרה עם תפילותיהם של צדיקים שלא נענו?
תודה על החידוש :THUMBUP
מעניין,נראה לי נצטרך מהם קצת בדורינו..



אני תוהה מה רב גנב מואשם בשוחד עשיר כקורח, המחזיק סביבו עדר של בורים ועובדי אלילים וקמיעות יודע על תפילותיהם של צדיקים?
aleph111
חבר ותיק
חבר ותיק
 
הודעות: 2663
הצטרף: א' יוני 24, 2012 11:16 am

Re: פרשת שבוע

הודעהעל ידי howlin' wolf » א' אוגוסט 02, 2015 9:55 pm

now you are preaching to the wrong choir
We either make ourselves miserable, or we make ourselves strong. The amount of work is the same

War is the father of all and the king of all; and some he has made gods and some men, some bond and some free.
סמל אישי של המשתמש
howlin' wolf
חבר ותיק
חבר ותיק
 
הודעות: 1566
הצטרף: ש' מאי 19, 2012 6:07 pm

Re: פרשת שבוע

הודעהעל ידי אף אחד » א' אוגוסט 02, 2015 10:32 pm

aleph111 כתב:
אף אחד כתב:יפה,אף פעם לא חשבתי באמת מה קרה עם תפילותיהם של צדיקים שלא נענו?
תודה על החידוש :THUMBUP
מעניין,נראה לי נצטרך מהם קצת בדורינו..



אני תוהה מה רב גנב מואשם בשוחד עשיר כקורח, המחזיק סביבו עדר של בורים ועובדי אלילים וקמיעות יודע על תפילותיהם של צדיקים?


אני מבין אותך,היום עם כל הפרשיות מסביב,ירדה קרנם של המנהיגים..אל לנו למהר ולדון..נשאיר את זה לדיינים..
בכל מקרה אפשר להפריד בין האדם ומעשיו ולבין הידע האגור במחשבותיו ומילותיו..
נניח ואתה חושב שמעשיו של פלוני אינם ראויים ועדיין ייתכן ודבריו ראויים ואין סתירה..

ושוב חבר,להשתלח ולהעביר בקורת זה תמיד קל
כדי למצוא אמת צריך לבנות,לבחון את השלילי מתוך הסתכלות על החיובי
לתת גם מחמאות ולא רק בקורת
אף אחד
חבר מתקדם
חבר מתקדם
 
הודעות: 58
הצטרף: ד' יולי 01, 2015 12:26 am

Re: פרשת שבוע

הודעהעל ידי aleph111 » א' אוגוסט 02, 2015 11:13 pm

אף אחד כתב:
aleph111 כתב:
אף אחד כתב:יפה,אף פעם לא חשבתי באמת מה קרה עם תפילותיהם של צדיקים שלא נענו?
תודה על החידוש :THUMBUP
מעניין,נראה לי נצטרך מהם קצת בדורינו..



אני תוהה מה רב גנב מואשם בשוחד עשיר כקורח, המחזיק סביבו עדר של בורים ועובדי אלילים וקמיעות יודע על תפילותיהם של צדיקים?


אני מבין אותך,היום עם כל הפרשיות מסביב,ירדה קרנם של המנהיגים..אל לנו למהר ולדון..נשאיר את זה לדיינים..
בכל מקרה אפשר להפריד בין האדם ומעשיו ולבין הידע האגור במחשבותיו ומילותיו..
נניח ואתה חושב שמעשיו של פלוני אינם ראויים ועדיין ייתכן ודבריו ראויים ואין סתירה..

ושוב חבר,להשתלח ולהעביר בקורת זה תמיד קל
כדי למצוא אמת צריך לבנות,לבחון את השלילי מתוך הסתכלות על החיובי
לתת גם מחמאות ולא רק בקורת


נשאיר את זה לדיינים חחחחחחח עכשיו באמת קרעת אותי מצחוק. ובכלל אני תוהה איזה תורה אתה קורא...של הדיינים?

אֵיכָה הָיְתָה לְזוֹנָה, קִרְיָה נֶאֱמָנָה; מְלֵאֲתִי מִשְׁפָּט, צֶדֶק יָלִין בָּהּ--וְעַתָּה מְרַצְּחִים. כב כַּסְפֵּךְ, הָיָה לְסִיגִים; סָבְאֵךְ, מָהוּל בַּמָּיִם. כג שָׂרַיִךְ סוֹרְרִים, וְחַבְרֵי גַּנָּבִים--כֻּלּוֹ אֹהֵב שֹׁחַד, וְרֹדֵף שַׁלְמֹנִים; יָתוֹם לֹא יִשְׁפֹּטוּ, וְרִיב אַלְמָנָה לֹא-יָבוֹא אֲלֵיהֶם. {ס} כד לָכֵן, נְאֻם הָאָדוֹן יְהוָה צְבָאוֹת--אֲבִיר, יִשְׂרָאֵל: הוֹי אֶנָּחֵם מִצָּרַי, וְאִנָּקְמָה מֵאוֹיְבָי. כה וְאָשִׁיבָה יָדִי עָלַיִךְ, וְאֶצְרֹף כַּבֹּר סִיגָיִךְ; וְאָסִירָה, כָּל-בְּדִילָיִךְ. כו וְאָשִׁיבָה שֹׁפְטַיִךְ כְּבָרִאשֹׁנָה, וְיֹעֲצַיִךְ כְּבַתְּחִלָּה; אַחֲרֵי-כֵן, יִקָּרֵא לָךְ עִיר הַצֶּדֶק--קִרְיָה, נֶאֱמָנָה.
aleph111
חבר ותיק
חבר ותיק
 
הודעות: 2663
הצטרף: א' יוני 24, 2012 11:16 am

Re: פרשת שבוע

הודעהעל ידי אף אחד » ג' אוגוסט 04, 2015 12:59 pm

פרשת השבוע דברים,עקב

יב וְהָיָה עֵקֶב תִּשְׁמְעוּן, אֵת הַמִּשְׁפָּטִים הָאֵלֶּה, וּשְׁמַרְתֶּם וַעֲשִׂיתֶם, אֹתָם--וְשָׁמַר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ לְךָ, אֶת-הַבְּרִית וְאֶת-הַחֶסֶד, אֲשֶׁר נִשְׁבַּע, לַאֲבֹתֶיךָ. יג וַאֲהֵבְךָ, וּבֵרַכְךָ וְהִרְבֶּךָ; וּבֵרַךְ פְּרִי-בִטְנְךָ וּפְרִי-אַדְמָתֶךָ דְּגָנְךָ וְתִירֹשְׁךָ וְיִצְהָרֶךָ, שְׁגַר-אֲלָפֶיךָ וְעַשְׁתְּרֹת צֹאנֶךָ, עַל הָאֲדָמָה, אֲשֶׁר-נִשְׁבַּע לַאֲבֹתֶיךָ לָתֶת לָךְ. יד בָּרוּךְ תִּהְיֶה, מִכָּל-הָעַמִּים: לֹא-יִהְיֶה בְךָ עָקָר וַעֲקָרָה, וּבִבְהֶמְתֶּךָ. טו וְהֵסִיר יְהוָה מִמְּךָ, כָּל-חֹלִי; וְכָל-מַדְוֵי מִצְרַיִם הָרָעִים אֲשֶׁר יָדַעְתָּ, לֹא יְשִׂימָם בָּךְ, וּנְתָנָם, בְּכָל-שֹׂנְאֶיךָ. טז וְאָכַלְתָּ אֶת-כָּל-הָעַמִּים, אֲשֶׁר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לָךְ--לֹא-תָחוֹס עֵינְךָ, עֲלֵיהֶם; וְלֹא תַעֲבֹד אֶת-אֱלֹהֵיהֶם, כִּי-מוֹקֵשׁ הוּא לָךְ. {ס} יז כִּי תֹאמַר בִּלְבָבְךָ, רַבִּים הַגּוֹיִם הָאֵלֶּה מִמֶּנִּי; אֵיכָה אוּכַל, לְהוֹרִישָׁם. יח לֹא תִירָא, מֵהֶם: זָכֹר תִּזְכֹּר, אֵת אֲשֶׁר-עָשָׂה יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, לְפַרְעֹה, וּלְכָל-מִצְרָיִם. יט הַמַּסֹּת הַגְּדֹלֹת אֲשֶׁר-רָאוּ עֵינֶיךָ, וְהָאֹתֹת וְהַמֹּפְתִים וְהַיָּד הַחֲזָקָה וְהַזְּרֹעַ הַנְּטוּיָה, אֲשֶׁר הוֹצִאֲךָ, יְהוָה אֱלֹהֶיךָ; כֵּן-יַעֲשֶׂה יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, לְכָל-הָעַמִּים, אֲשֶׁר-אַתָּה יָרֵא, מִפְּנֵיהֶם. כ וְגַם, אֶת-הַצִּרְעָה, יְשַׁלַּח יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, בָּם: עַד-אֲבֹד, הַנִּשְׁאָרִים וְהַנִּסְתָּרִים--מִפָּנֶיךָ. כא לֹא תַעֲרֹץ, מִפְּנֵיהֶם: כִּי-יְהוָה אֱלֹהֶיךָ בְּקִרְבֶּךָ, אֵל גָּדוֹל וְנוֹרָא. כב וְנָשַׁל יְהוָה אֱלֹהֶיךָ אֶת-הַגּוֹיִם הָאֵל, מִפָּנֶיךָ--מְעַט מְעָט: לֹא תוּכַל כַּלֹּתָם מַהֵר, פֶּן-תִּרְבֶּה עָלֶיךָ חַיַּת הַשָּׂדֶה. כג וּנְתָנָם יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, לְפָנֶיךָ; וְהָמָם מְהוּמָה גְדֹלָה, עַד הִשָּׁמְדָם. כד וְנָתַן מַלְכֵיהֶם, בְּיָדֶךָ, וְהַאֲבַדְתָּ אֶת-שְׁמָם, מִתַּחַת הַשָּׁמָיִם: לֹא-יִתְיַצֵּב אִישׁ בְּפָנֶיךָ, עַד הִשְׁמִדְךָ אֹתָם. כה פְּסִילֵי אֱלֹהֵיהֶם, תִּשְׂרְפוּן בָּאֵשׁ; לֹא-תַחְמֹד כֶּסֶף וְזָהָב עֲלֵיהֶם, וְלָקַחְתָּ לָךְ--פֶּן תִּוָּקֵשׁ בּוֹ, כִּי תוֹעֲבַת יְהוָה אֱלֹהֶיךָ הוּא. כו וְלֹא-תָבִיא תוֹעֵבָה אֶל-בֵּיתֶךָ, וְהָיִיתָ חֵרֶם כָּמֹהוּ; שַׁקֵּץ תְּשַׁקְּצֶנּוּ וְתַעֵב תְּתַעֲבֶנּוּ, כִּי-חֵרֶם הוּא. {פ}

יב וְהָיָה עֵקֶב תִּשְׁמְעוּן, אֵת הַמִּשְׁפָּטִים הָאֵלֶּה, וּשְׁמַרְתֶּם וַעֲשִׂיתֶם, אֹתָם--וְשָׁמַר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ לְךָ, אֶת-הַבְּרִית וְאֶת-הַחֶסֶד, אֲשֶׁר נִשְׁבַּע, לַאֲבֹתֶיךָ.

מתחיל הכתוב בשמחה,והיה
תנאי הוא לנו ובו אנו שמחים,על כי זכינו לקיים את מצוות השם..
וקשה הדבר עד למאד ומדוע?

נגיד במצב רוחני עילאי,כשכל העם בהשגה גבוהה כמו בשירת הים או מתן תורה,היינו ודאי אז מאמינים,אבל מצווים אנו לעשות זאת גם במצב בו איננו במודעות גבוהה,עקב הוא המקום הכי נמוך בגוף..
והכתוב אומר דווקא שם מתוך הנמיכות תשמע את הקול המצווה עליך לדורות
ושמרתם ועל כן עליכם ללמדם היטב שלא יאבדו חס ושלום או ישתנו
ועשיתם שלא יקרה ותלמדו ולא תעשו..

ברור שקשה הדבר,מספיק להעיף מבט חטוף על החברה וכבר הלב כואב והעיניים דומעות..
מי ייתן ותחזור העטרה לישנה,ונהיה אח ורע,ונדע בכל לבבנו את המשפטים,ונעלה מעלה מעלה בסולם המודעות..
העתיד,מי יודע מה צופן? הוא גלוי וידוע רק למי שאמר והיה העולם..
אבל אנחנו בדל כוחותינו ובקטנות השגתינו,עלינו להשתדל ולהתאמץ להוריש לילדינו עולם אחר,טוב יותר,מואר יותר..
האמת לא מעבר לים ולא בשמיים,האמת פה איתנו,בליבנו מונחת בקרן זוית מחכה לאותם הפשוטים שימצאו אותה..
צריך אומץ היום כדי לראות אותה,משמע ללכת כנגד הזרם המערבי הטוען למלוכה,הזרם השוטף אותנו במיליוני פרסומות המזיקות לנו ולנפשותינו,המחדיר בילדינו חינוך קלוקל,מתירנות שלוחת רסן,האוכל המתועש והמעובד חסר החיוניות,המים התפלים והמתים,הקדמה החומרית המוציאה אותנו מפשטותינו מחלחלת לתוכינו רצונות שווא לא לנו..
השיטה הזו,השלטת הבאה ליצור רובוטים קלים לתפעול,המשוסים שוב ושוב אחד בשני כאילו הם בתחרות כלבים..

כן בהחלט,זה קשה
ועדיין אני אומר להם לא..

הלכה למעשה
אחרי שהגענו כולנו למסקנה שצריך להגיד לא (אחרת לא היינו פה,וכמו שמישהו אמר שהתנאים בשלים)
חייבים לדעת למה נאמר כן..
חקרו,בדקו,העמיקו ודעו זאת,אל תזלזלו באבות אבותיכם,אלו ששמרו את המשפטים,בזכותם אנחנו כאן..
אף אחד
חבר מתקדם
חבר מתקדם
 
הודעות: 58
הצטרף: ד' יולי 01, 2015 12:26 am

Re: פרשת שבוע

הודעהעל ידי aleph111 » ג' אוגוסט 04, 2015 6:31 pm

קטע שאהבתי במיוחד...


איוב פרק יג

א הֶן-כֹּל, רָאֲתָה עֵינִי; שָׁמְעָה אָזְנִי, וַתָּבֶן לָהּ.
ב כְּדַעְתְּכֶם, יָדַעְתִּי גַם-אָנִי: לֹא-נֹפֵל אָנֹכִי מִכֶּם.
ג אוּלָם--אֲנִי, אֶל-שַׁדַּי אֲדַבֵּר; וְהוֹכֵחַ אֶל-אֵל אֶחְפָּץ.
ד וְאוּלָם, אַתֶּם טֹפְלֵי-שָׁקֶר; רֹפְאֵי אֱלִל כֻּלְּכֶם.
ה מִי-יִתֵּן, הַחֲרֵשׁ תַּחֲרִישׁוּן; וּתְהִי לָכֶם לְחָכְמָה.
ו שִׁמְעוּ-נָא תוֹכַחְתִּי; וְרִבוֹת שְׂפָתַי הַקְשִׁיבוּ.
ז הַלְאֵל, תְּדַבְּרוּ עַוְלָה; וְלוֹ, תְּדַבְּרוּ רְמִיָּה.
ח הֲפָנָיו תִּשָּׂאוּן; אִם-לָאֵל תְּרִיבוּן.
ט הֲטוֹב, כִּי-יַחְקֹר אֶתְכֶם; אִם-כְּהָתֵל בֶּאֱנוֹשׁ, תְּהָתֵלּוּ בוֹ.
י הוֹכֵחַ יוֹכִיחַ אֶתְכֶם-- אִם-בַּסֵּתֶר, פָּנִים תִּשָּׂאוּן.
יא הֲלֹא שְׂאֵתוֹ, תְּבַעֵת אֶתְכֶם; וּפַחְדּוֹ, יִפֹּל עֲלֵיכֶם.
יב זִכְרֹנֵיכֶם, מִשְׁלֵי-אֵפֶר; לְגַבֵּי-חֹמֶר, גַּבֵּיכֶם.
יג הַחֲרִישׁוּ מִמֶּנִּי, וַאֲדַבְּרָה-אָנִי; וְיַעֲבֹר עָלַי מָה.
יד עַל-מָה, אֶשָּׂא בְשָׂרִי בְשִׁנָּי; וְנַפְשִׁי, אָשִׂים בְּכַפִּי.

טו הֵן יִקְטְלֵנִי, לא (לוֹ) אֲיַחֵל; אַךְ-דְּרָכַי, אֶל-פָּנָיו אוֹכִיחַ.
טז גַּם-הוּא-לִי לִישׁוּעָה: כִּי-לֹא לְפָנָיו, חָנֵף יָבוֹא.
aleph111
חבר ותיק
חבר ותיק
 
הודעות: 2663
הצטרף: א' יוני 24, 2012 11:16 am

Re: פרשת שבוע

הודעהעל ידי עוד אחת » ו' אוגוסט 07, 2015 7:45 am

הי שלום,

"והיה עקב תשמעון
לא יהיה בך עקר ועקרה ובבהמתך"

עקב תשמעון. .. אהבתי את ההתייחסות לעקב ( אכילס ), אבל בגלל משחקי האותיות האפשריים שם ודברים שקראתי בפורום, בהקשרים אחרים, מעניין אותי אם ישנן פרשנויות נוספות.
עקבת שמעון
עקב ת שם עון
עקבת שם עון
עוד אחת
חבר ותיק
חבר ותיק
 
הודעות: 1687
הצטרף: ד' אפריל 11, 2012 3:49 pm

Re: פרשת שבוע

הודעהעל ידי aleph111 » ש' אוגוסט 08, 2015 7:57 am

עוד אחת כתב:הי שלום,

"והיה עקב תשמעון
לא יהיה בך עקר ועקרה ובבהמתך"

עקב תשמעון. .. אהבתי את ההתייחסות לעקב ( אכילס ), אבל בגלל משחקי האותיות האפשריים שם ודברים שקראתי בפורום, בהקשרים אחרים, מעניין אותי אם ישנן פרשנויות נוספות.
עקבת שמעון
עקב ת שם עון
עקבת שם עון



במדבר 20:10

וַיַּקְהִלוּ מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן, אֶת-הַקָּהָל--אֶל-פְּנֵי הַסָּלַע; וַיֹּאמֶר לָהֶם, שִׁמְעוּ-נָא הַמֹּרִים--הֲמִן-הַסֶּלַע הַזֶּה, נוֹצִיא לָכֶם מָיִם. יא וַיָּרֶם מֹשֶׁה אֶת-יָדוֹ, וַיַּךְ אֶת-הַסֶּלַע בְּמַטֵּהוּ--פַּעֲמָיִם; וַיֵּצְאוּ מַיִם רַבִּים, וַתֵּשְׁתְּ הָעֵדָה וּבְעִירָם
aleph111
חבר ותיק
חבר ותיק
 
הודעות: 2663
הצטרף: א' יוני 24, 2012 11:16 am

Re: פרשת שבוע

הודעהעל ידי עוד אחת » ש' אוגוסט 08, 2015 8:10 am

aleph111 כתב:
עוד אחת כתב:הי שלום,

"והיה עקב תשמעון
לא יהיה בך עקר ועקרה ובבהמתך"

עקב תשמעון. .. אהבתי את ההתייחסות לעקב ( אכילס ), אבל בגלל משחקי האותיות האפשריים שם ודברים שקראתי בפורום, בהקשרים אחרים, מעניין אותי אם ישנן פרשנויות נוספות.
עקבת שמעון
עקב ת שם עון
עקבת שם עון



במדבר 20:10

וַיַּקְהִלוּ מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן, אֶת-הַקָּהָל--אֶל-פְּנֵי הַסָּלַע; וַיֹּאמֶר לָהֶם, שִׁמְעוּ-נָא הַמֹּרִים--הֲמִן-הַסֶּלַע הַזֶּה, נוֹצִיא לָכֶם מָיִם. יא וַיָּרֶם מֹשֶׁה אֶת-יָדוֹ, וַיַּךְ אֶת-הַסֶּלַע בְּמַטֵּהוּ--פַּעֲמָיִם; וַיֵּצְאוּ מַיִם רַבִּים, וַתֵּשְׁתְּ הָעֵדָה וּבְעִירָם


יוצא לי להבין (:
עקבת שמעון, המורה.
אני שולחת את עצמי לעונש בפינה לחשוב על זה שוב.
עוד אחת
חבר ותיק
חבר ותיק
 
הודעות: 1687
הצטרף: ד' אפריל 11, 2012 3:49 pm


הקודםהבא

חזור אל מיסטיקה ודת

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד